Nagyjából bejött, amit vártam. Az Ocean filmek női változatát elbénázták - jesszus Sandra Bullock hogy néz ki benne! -, a Sicario jó volt, de ehhez az kellett, hogy óvatosan alábbadjam az elvárásaimat, míg a Solo szódával elment, a 10 éves Boleyn film kellemes meglepetés volt számomra és még volt egy gyengébb és egy jobb romantikus vígjáték...
Ocean's Eight (2018) - Action, Comedy, Crime, Thriller - Dir.: Gary Ross - IMDb: 6,3/10; My rating: 6/10
Danny Ocean nagy volt, de nem elég nagy. Háromszor is összegyűjtötte kora legmenőbb bűnözőit, és nagy zsákmánnyal távozott... de van, aki még nála is ravaszabb, bátrabb és vonzóbb: a húga, Debbie. Legújabb célpontja az évente megrendezésre kerülő, az ország összes milliomosa, sznobja és szélhámosa számára kihagyhatatlan nagy esemény, a New York-i Met Gala. De egy ilyen nagy buli végrehajtásához szüksége van a tökéletes csapatra, így aztán nekiáll, hogy összeszedje a legjobbakat. Jön a bűn legvonzóbb válogatottja... ► 11 évvel Steven Soderbergh utolsó Ocean’s-filmje után Gary Ross kapta a feladatot, hogy életet leheljen a szériába. Hogy őt honnan szedték elő, rejtély, a 62 éves rendező-forgatókönyvíró pályájáról legfeljebb a Pleasantville-t és Az éhezők viadalát lehet kiemelni. Forgatókönyvíró-társnak a teljesen kezdő Olivia Milch csatlakozott. Alapvetően a Met Gála kifosztása jó ötlet lenne, hiszen ugyanolyan elit, csillogó kulisszát biztosít, mint a kaszinók és múzeumok az eddigi részekben – csakhogy Danny Ocean testvére, Debbie Ocean (Sandra Bullock) tervében nincs semmi veszély, feszültség vagy probléma. Az Ocean’s 8 – Az évszázad átverése felemás eredményt mutat, hiszen míg „női téren” nehéz belekötni, a történet fájóan fantáziátlan.
Remember Sunday (2013) - Drama, Romance - Dir.: Jeff Bleckner - IMDb: 7/10; My rating: 5/10
Molly, a kissé ügyetlen és esetlen New Orleans-i lány arról álmodik, hogy megnyithatja saját virágüzletét. Gas pedig jóképű, de fura ékszerész, aki mint kiderül, egy balesetben elveszítette rövidtávú memóriáját. A helyi kávézóban, ahol a lány dolgozik, egymásba botlanak... ► Valójában egy nem különösebben érdekes tv-film, de nem is annyira tragikusan rossz. A két főszereplő sorozatokban edződött, de láthatóan tv-nél nem tudnak előrébb jutni. Pedig Alexis Bledel (Szívek szállodája) és Zachary Levi (Hősök: Újjászületés) egyáltalán nem alakítja rosszul az 50 első randihoz (sokkal jobb volt!) témájában erősen hajazó, majd 10 évvel később készült romantikus film két főszereplőjét. A sablonos, a hogy-mondjam-el-neki-hogy-nem-emlékszem-rá béna szituációkkal és a szokásos félreértésekkel tarkított unalmas forgatókönyvvel van az alapvető baj. Szívek szállodája rajongóknak ajánlott! :)
Sicario: Day of the Soldado (2018) - Action, Crime, Drama, Thriller - Dir.: Stefano Sollima - IMDb: 7,2/10; My rating: 7/10
Egy kíméletlen drogháborúban nincsenek szabályok... Miután a mexikói kartellek terjeszkedése egyre nagyobb méreteket ölt az Egyesült Államok területén, Matt Graver (Josh Brolin) különleges ügynök újabb véres küldetésre indul: el kell rabolniuk Isabela Reyest (Isabela Moner), a hírhedt drogbáró tizenéves lányát, hogy brutális viszályt robbantsanak ki az egymással vetélkedő kartellek között. ► Az első résznek a bivalyerős hangulatteremtés mellett a történetvezetés és a sallangmentesség volt az erőssége. A második rész már veszített sokkolóan nyers erejéből, kicsit soványabb és gyengébb, de azért vannak nagyon jó pillanatai is. Josh Brolin és Benicio del Toro fantasztikusan hozzák karaktereiket, akikben ebben a rideg, kőkemény, kissé már fárasztóan macsó világban elkezd időnként pislákolni a moralitás és az empátia szikrája. Az akciójelenetek, bár nem annyira maradandóak, mint az első epizódban voltak, kifejezetten jók, Dariusz Wolski operatőr pedig hosszú, vágatlan jelenetekkel hagyja, hogy befogadjuk a történéseket, lassan engedve utat a nyomasztó kegyetlenségnek. Stefano Salima nem egy Denis Villeneuve, de én mégis inkább a forgatókönyvre haragszom. Miért kellett del Toró remek karakteréből a film második felére hirtelen kedves öreg medvébe öltött fegyveres erkölcscsőszt csinálni? Ugyan tervben van a harmadik rész is, de egyelőre még csak pletya sziten, szóval nem jövőre érkezik... Talán nem is baj, főleg, ha Villeneuve-t akarják vissza a rendezői székbe, addig lesz idejük egy tartalmasabb szkriptet is összehozni.
Solo: A Star Wars Story (2018) - Action, Adventure, Fantasy, Sci-Fi - Dir.: Ron Howard - IMDb: 7,1/10; My rating: 6/10
Vakmerő alvilági kalandok során Han Solo megismerkedik későbbi másodpilótájával, Chewbaccával és találkozik a hírhedt szerencsejátékossal, Lando Calrissiannel, s közös utazásuk végére a Star Wars saga legszokatlanabb hőseivé válnak. ► Na, hát ez a béna történetleírás teljesen jól illik a Solo-hoz! Olyan, mintha kötelezően arról kéne szólnia a filmnek, hogy fogják Han minden egyes elejtett félmondatát az eredeti trilógiából, és jelentről jelenetre szépen a szánkba rágják. Meg KELL magyarázni, miért lett ez a neve, mi az a rejtélyes Kessel-futam, és miért emlegeti filmről filmre a tizenkét parsecet. Bár a történetet próbálják csavarni egy-két helyen, azért sok mindenen nem tudunk meglepődni. Aztán el is telik a film... A kritikák leginkább a színészi játékot dicsérik. Ebben egyetértünk: Woody Harrelson, Emilia Clarke és Paul Bettany mind emelik a film színvonalát, Donald Glover pedig egyenesen tündököl Lando Calrissian szerepében (vele bizony megnéznék egy antológia darabot). A rivaldafény viszont Alden Ehrenreiché. Ehrenreich nem rossz. Híján van a fordi karizmának – semmi köze Harrison Ford lenyűgöző jelenlétéhez –, viszont a generikus fiatal zsiványt szépen hozza. A Solo nem lett botrányosan rossz film, csak olyan semmilyen. Kár érte...
The Other Boleyn Girl (2008) - Biography, Drama, History, Romance - Dir.: Justin Chadwick - IMDb: 6,7/10; My rating: 7/10
A Boleyn család mindent megtesz, hogy növelje befolyását és hatalmát a Tudor-korabeli Angliában. Ennek érdekében a két nővért, Annát és Máriát is kész felhasználni az apjuk, illetve a nagybátyjuk, Norfolk hercege. A két lány a nyugalmas vidéki életből belecsöppen VIII. Henrik udvarának izgalmas, ám veszélyekkel teli világába. ► A történelmi ismereteim soha nem voltak olyan alaposak, hogy meg tudjam ítélni a történet hitelességét, de a wikipédia gyors áttekintése után a fontosabb konfliktusok, karakterek, események és hát a végkifejlet tekintetében teljesen rendben van a film. Azzal együtt is, hogy VIII. Henrik feleségfogyasztó történetét minden érettségizett ismeri, egyáltalán nem egy unalmas sztorit kapunk, hanem jó ütemű és remek alakításokkal teli történelmi filmet intrikáról, romantikáról és árulásról.
20 ans d'écart (2013) - Comedy, Romance - Dir.: David Moreau - IMDb: 6,4/10; My rating: 6/10
A negyven éves Alice szerkesztő egy magazinnál. Mikor egy nála jóval fiatalabb férfi társaságában látják, kollégái hirtelen olyasvalakiként kezdenek tekinteni rá, aki elég hatalmat birtokolhat ahhoz, hogy feljebb törjön a munkahelyi ranglétrán. Ezt felismerve Alice felhasználja a fiút, aki mit sem sejtve, komoly kapcsolat reményében keresi a nő kegyeit. ► A francia romkom egy igazi kis színes vidámság így estefelé... Virginie Efira és Pierre Niney kettőse megmosolyogtatóan bénán, de bájosan adták az egymáshoz egyre közelebb kerülő karaktert. Élvezetes volt nézni, ahogyan a főszereplő középkorú anyukánk, Alice, dacolva a karrierista nézetekkel, és saját decens búskomorságával megpróbál kitörni a munkahelyi és magánéleti sztereotípiákból egyaránt. Ahogy aztán rájön, hogy saját női önmagát egy jóval fiatalabb fiú mellett találta meg, miközben a fiú is már-már férfivé válik az érettebb nővel való viszonyában. Természetesen könnyedén, sok humorral, elvégre nem kisrealista alkotásról, hanem vígjátékról van szó: kedvesen ártalmatlan szórakozás.
***
Az elmúlt hét fontosabb filmbemutatói együtt: filmselect youtube-channel.
A fenti pontszámok értelmezéséhez a saját skálám: értékelés.
Az eddigi összes IMDb értékelésem: my ratings.
Amit pedig a pontozáshoz időként használni szoktam: scoring.